6 oktober 2013

Hålkamerabilder


Dessa två bilder blev resultaten efter att ha fotat med hålkameran. 
Det är en kontaktkopiering som gjordes i mörkerrummet, då vi fick ett negativ av bilden som satt i hålkameran. Visste inte riktigt hur jag skulle redigera dem, så jag lekte lite och fyllde i bilderna med färg. När jag gjorde den översta bilden var jag inte lika noga som den under. Det var så klart lite petigt och det tog tid att fylla i bilden med olika färger i photoshop. Fick jobba i väldigt många lager. Markerade delar av bilden som jag ville ha i en viss färg för att sedan skapa ett nytt lager där jag färgade den markerade delen med färgpytsen. I den övre bilden så målade jag också med penseln utan att markera först, vilket resulterar i att det inte ser så jätte bra ut.

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra resultat med den enkla tekniken. Du reflekterar inte över själva bildinsamlandet. Fick du det att funka med en gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tog bara två bilder. Den bilden som är underst var min första bild och anledningen till att jag tog en ny bild var att den blev så mörk där skuggan är, men lite av det kunde jag fixa till i mörkerrummet och resten i photoshop så slutresultatet blev ändå bra på båda bilderna :)

      Radera
  2. Fin redigering och roligt att färga bilderna. Det låter som du har hållit på mycket och länge med redigeringen och gjort det ordentligt med flera lager och verktyg i photoshop. Väldigt bra resultat med tanke på att du säger att du inte visste riktigt först hur du skulle redigera dem.

    SvaraRadera