11 februari 2013

Eget projekt Frost


Min tanke var att jag ville ta lite fina närbilder på vintern, så det blev på frost. Dagen var perfekt för jag hittade solen i många av mina bilder och jag gillar motljus. Jag ville ha mina foton vita och ljusa med inte så mycket färger förutom de blåa skuggorna och den blå himlen. Jag valde minsta möjliga bländare och zoomade in för att få mina motiv i fokus. Jag hade iso 100 och reglerade därför bara slutartiden. Dock är jag inte nöjd med fjärde bilden, men den var lite i samma stuk som de två första bilderna så den fick också vara med.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker den fjärde bilden är intressant. Den har hög kontrast och känns konstnärlig. Du menar väl stor bländaröppning för alla bilder har ju kort skärpedjup. Motljus är helt rätt. Bra resultat igen.

    SvaraRadera