16 oktober 2012

Rörelse

Fryst bild,  f/5.6 , 1/500 s , hög ISO

 
Rörelseoskärpebild, f/5.6 , 1/20 s , hög ISO

Inzoomningsoskärpebild, f/5.6 , 1/30 s 

Mina bilder utgick från temat vänskap mellan Patricia och Lovisa.
Jag visar detta genom deras närhet, att de håller hand, ler och ser ut att ha roligt tillsammans.
Jag förstärkte vänskapen lite när jag gjorde bilderna rödare i photoshop då det ger värme. Löven gjorde jag mer röda och orange och i den sista bilden la jag in en rödare ton.
Det var första gången jag testade med inzoomningsoskärpa, men jag tycker ändå att jag lyckades med budskapet jag ville få fram. Sådana bilder skulle va roligt att jobba mer med vid andra tillfällen. 





2 kommentarer:

  1. bilderna är mycket proffsigt tagna anna!! gillar dem starkt!! det syns tydligt att du vet vad du håller på med. Inzoomningen blev ju jätte bra!

    SvaraRadera
  2. Intressant att du valde ett tema till den tekniska delen. Skall bli spännande att se hur du löser panoreringsoskärpebilden.

    SvaraRadera